Wydział Ogólny - Struktura organizacyjna - Komenda Powiatowa Policji w Pruszkowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Struktura organizacyjna

Wydział Ogólny

Naczelnik Wydziału -  podinsp. Robert Sobczak

sekretariat tel.47 72 46 214

 

Zespół Kontroli tel. 47 72 46 237

 

 

Wydział Ogólny realizuje zadania Komendy w zakresie kontroli i nadzoru, organizacyjnym, kadrowym i szkoleniowym oraz obsługi administracyjno-gospodarczej, między innymi przez:

  1. kontrolę wykonywania przez komórki organizacyjne Komendy i jednostki organizacyjne Policji, w których mowa w § 8 ust. 1 ustawowych zadań  Policji, a także wykonywania obowiązków służbowych przez policjantom i pracowników Komendy; 
  2. badanie efektywności organizacji służby i pracy oraz metod kierowania i sprawowania nadzoru służbowego;
  3. wyjaśnianie w niezbędnym zakresie sygnałów o naruszeniu prawa przez policjantów lub pracowników, w szczególności o próbach uzależnienia policjantów od osób związanych ze światem przestępczym;
  4. przyjmowanie, rozpatrywanie oraz załatwianie skarg i wniosków dotyczących działalności Policji, na obszarze działania Komendanta Powiatowego Policji w Pruszkowie;
  5. prowadzenie czynności wyjaśniających i postępowań dyscyplinarnych w sprawach dotyczących policjantów i pracowników Komendy;
  6. analizowanie i diagnozowanie przyczyn ujawni8onych nieprawidłowości i zagrożeń, w funkcjonowaniu Komorek organizacyjnych Komendy i jednostek organizacyjnych Policji, w których mowa w § 8 ust. 1 oraz inicjowanie działań naprawczych;
  7. współpracę z właściwymi komórkami organizacyjnymi Komendy Stołecznej Policji, Biurem Spraw Wewnętrznych Komendy Głównej Policji oraz organami kontroli i nadzoru Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Prokuraturą i Sądem;
  8. prowadzenie ogólnej kancelarii jawnej w Komendzie oraz nadzór nad pracą kancelaryjna w komórkach organizacyjnych Komendy oraz jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1 ;
  9. gromadzenie, ewidencjonowanie, rozpowszechnianie i aktualizowanie zbiorów przepisów resortowych oraz powszechnie obowiązujących;
  10. realizację postępowania kwalifikacyjnego, w stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie do pracy;
  11. realizację założeń polityki odznaczeniowo-awansowej;
  12. prowadzenie prac organizacyjno-etatowych oraz wypracowanie zasad kształtowania struktur komórek organizacyjnych Komnedy i jednostek organizacyjnych Komendy, o których mowa w § 8 ust. 1 ;
  13. opracowanie i aktualizację regulaminu Komendy oraz koordynację procesu uzgadniania projektów regulaminów jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1;
  14. prowadzenie bieżącej obsługi kadrowej policjantów i pracowników Komendy oraz jednostek organizacyjnych Komendy, o których mowa w § 8 ust. 1 w zakresie spraw osobowych, związanych z przebiegiem służby i pracy oraz opracowywanie projektów decyzji w tych sprawach;
  15. prowadzenie ewidencji etatowej i kadrowej oraz sporządzanie miesięcznych meldunków;
  16. planowanie i organizowanie przedsięwzięć szkoleniowych w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego;
  17. nadzorowanie realizacji programu przedsięwzięć szkoleniowych w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego w jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1 ;
  18. prowadzenie biblioteki zawodowej;
  19. naliczanie należności przysługujących policjantom i pracownikom Komendy;
  20. opracowywanie dokumentacji dotyczącej szkód i odszkodowań wynikających z przepisów resortowych;
  21. prowadzenie ewidencji i gospodarki mandatowej, w tym rozliczeń z mandatów karnych (gotówkowych, kredytowych i zaocznych) oraz prowadzenie wymaganej dokumentacji w tym zakresie;
  22. prowadzenie ewidencji rzeczowych składników majątku trwałego, ewidencjonowanie dowodów przyjęcia i wydania żeglug asortymentu;
  23. planowanie i ustalanie potrzeb, realizację dostaw, zaopatrywanie w sprzęt i materiały oraz wyposażenie zgodnie  właściwością rzeczową komórek organizacyjnych Komendy;
  24. opracowywanie i składanie do komórki organizacyjnej właściwej do spraw zaopatrzenia Komendy Stołecznej Policji, zapotrzebowań na sprzęt i materiały, zgodnie z właściwością rzeczową zaopatrywanych Komorek organizacyjnych Komendy;
  25. organizowanie napraw i konserwację sprzętu kwaterunkowo-biurowego oraz wyposażenia będącego w użytkowaniu policjantów i pracowników Komendy;
  26. prowadzeni8e gospodarki magazynowej oraz ewidencji ilościowej sprzętu i materiałów;
  27. prowadzenie ewidencji mieszkań służbowych, naliczanie należności i przygotowywanie decyzji z tytułu uprawnień mieszkaniowych, rozliczanie i przekazywanie mieszkań służbowych;
  28. administrowanie obiektami Komendy, prowadzenie książek obiektów budowlanych, organizowanie prac porządkowych, robotników gospodarczych oraz rzemieślników (konserwato9rów), zapewnienie wykonawstwa, zlecanie robót naprawczych i konserwacyjnych w obiektach Komendy i terenach sąsiadujących oraz prowadzenie nadzoru i kontroli w tym zakresie;
  29. prowadzenie gospodarki transportowej Komendy, między innymi poprzez:
  1. prowadzenie ewidencji sprzętu transportowego w książce ewidencji indywidualnej sprzętu transportowego,
  2. nadzór nad właściwym prowadzeniem przez służby dyżurne ewidencji użycia sprzętu transportowego w "książce dyspozytora",
  3. wystawianie, wymianę oraz rozliczanie książek kontroli pracy policjantów będących na wyposażeniu Komendy oraz ich sprawdzanie pod względem prawidłowego wypełniania, terminowego wykonywania obsług technicznych i okresowych,
  4. prowadzenie dokumentacji indywidualnej pojazdów będących na wyposażeniu Komendy oraz protokołów zdawczo-odbiorczych i dowodów technicznych ST-3,
  5. prowadzenie dokumentacji związanej z naliczaniem dodatkowego wynagrodzenia za wykonywanie "obsługi codziennej" dla uprawnionych policjantów,
  6. zapewnienie sprawności technicznej użytkowanego sprzętu transportowego poprzez planowanie obsług technicznych, koordynowanie napraw technicznych i przegladów gwarancyjnych,
  7. opracowywanie informacji i sprawozdań o eksploatowanym sprzęcie w zakresie ilości przejechanych kilometrów oraz rozliczanie zużytych materiałów pędnych i smarów, "mpis", itp.,
  8. nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny transportowej w Komendzie, szczególnie z wykorzystania pojazdów do celów służbowych, ich przebiegów, właściwego zabezpieczenia miejsc postojowych, terminów obsługowo-naprawczych, ważności dowodów rejestracyjnych oraz uprawnień (zaświadczenia, zezwolenia) do kierowania pojazdami służbowymi,
  9. współpracę z komórką organizacyjną właściwą do spraw transportu Komendy Stołecznej Policji w zagadnieniach eksploatacyjnych pojazdów służbowych,
  10. wydawanie zezwoleń i zaświadczeń potwierdzających spełnianie przez policjantów i pracowników Komendy wymagań uprawniających do kierowania pojazdami służbowymi,
  11. prowadzenie ewidencji szkód powstałych w sprzęcie transportowym będącym w użytkowaniu Komendy i jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1 oraz nadzór nad prawidłowym procesem ich likwidacji,
  12. ścisłą współpracę z Wydziałem Finansów i Budżetu oraz Wydziałem Transportu Komendy Stołecznej Policji w zakresie szkód powstałych w sprzęcie transportowym zgodnie z decyzjami Komendanta Stołecznego Policji;

      30. organizowanie, utrzymywanie i zarządzanie systemami teleinformatycznymi w komórkach organizacyjnych Komendy i jednostkach organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1, między innymi poprzez:

  1. zapewnienie sprawności działania oraz nadzór nad prawidłowym eksploatowaniem urządzeń i systemów łączności, informatyki, technik mulitmedialnych, wydruku podążającego oraz systemów zabezpieczenia technicznego pomieszczeń i obiektów służbowych, Systemu telewizji Dozorowej (CCTV), Systemu Kontroli Dostępu (SKD) i Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN) oraz kamer nasobnych,
  2. zapewnienie ochrony informacji niejawnych w systemach i sieciach teleinformatycznych Komendy,
  3. organizowanie napraw i konserwację sprzętu teleinformatycznego oraz przekazywanie do kwalifikacji,
  4. rozwiązywanie problemów użytkowników końcowych systemów teleinformatycznych oraz podejmowanie działań naprawczych i serwisowych sprzętu teleinformatycznego,
  5. utrzymanie i obsługę sieci teletechnicznej na potrzeby eksploatowanych systemów łączności i informatyki,
  6. uczestniczenie w tworzeniu i prowadzeniu polityki  bezpieczeństwa w zakresie eksploatowanych systemów teleinformatycznych,
  7. sporządzanie wniosków o nadanie, modyfikację lub odebranie uprawnień do policyjnych i innych baz danych użytkownikom oraz bieżącą weryfikację wszystkich przydzielonych uprawnień,
  8. wykonywanie, zabezpieczanie i archiwizowanie kopii rejestrowanych rozmów,
  9. zapewnienie obsługi systemów multimedialnych, w tym organizację i obsługę wideokonferencji,
  10. nadkroi kontrolę systemów klimatyzacji, zasilania serwerowni, monitoringu wizyjnego ochrony obiektów, PDOZ i kontroli dostępu,
  11. utrzymanie porządku w pomieszczeniach technicznychteleinformatyki.       

     31. realizowanie zadań i obowiązków związanych z bezpieczeństwem pożarowym ciążących na Komendancie Powiatowym Policji w Pruszkowie, między innymi poprzez:

  1. opracowywanie i aktualizowanie Instrukcji bezpieczeństwa Pożarowego,
  2. opracowywanie i aktualizowanie Regulaminu Ochrony Przeciwpożarowej,
  3. przeprowadzanie i dokumentowanie przeglądów stanu bezpieczeństwa pożarowego,
  4. nadzór nad realizacją przeglądów technicznych instalacji i urządzeń wpływających na stan bezpieczeństwa pożarowego,
  5. nadzór nad przestrzeganiem przepisów ochrony przeciwpożarowej,
  6. sporządzanie analiz stanu bezpieczeństwa pożarowego,
  7. sporządzanie meldunków po pożarowych,
  8. udział w odbiorach prac budowlanych i remontowych pod katem bezpieczeństwa pożarowego,
  9. przeprowadzanie szkoleń wstępnych,
  10. przeprowadzenie praktycznego sprawdzenia warunków technicznych i organizacji ludzi z budynku

      32. realizację zagadnień z zakresu medycyny pracy;

      33. współpracę z właściwymi komórkami organizacyjnymi Komendy Stołecznej Policji.

Metryczka

Data publikacji : 03.03.2020
Data modyfikacji : 03.03.2020
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Pruszkowie
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Karolina Kańka
Osoba udostępniająca informację:
Karolina Kańka
Osoba modyfikująca informację:
Karolina Kańka
do góry