Wydział Ruchu Drogowego
Naczelnik Wydziału
kom. Mateusz Kobos
Zastępca Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego
mł. asp. Tomasz Furmanek
Adres korespondencyjny:
ul. Kraszewskiego 8
05-800 Pruszków
Siedziba Wydziału Ruchu Drogowego zanjduje się w Komisdariacie Policji w Michałowicach z siedzibą w Regułach:
ul.Kuchy 15 05-820 Reguły
tel. 47 72-46-408
22 753-40-46
fax 47 72-46-746 lub 47 72-46-507
W skład Wydziały wchodzą:
1. Zespół Kontroli Ruchu Drogowego
2. Zespół Obsługi Zdarzeń Drogowych
Wydział Ruchu Drogowego realizuje zadania Komendy, między innymi przez:
- wykonywanie czynności zapewniających bezpieczeństwo i porządek w ruchu na drogach publicznych przez kierowanie tym ruchem oraz jego kontrolowanie również
w oparciu o przepisy ustawy o transporcie drogowym; - realizowanie zadań związanych z likwidacją skutków zdarzeń drogowych oraz udział
w zabezpieczeniu procesowym śladów i dowodów; - edukację mieszkańców powiatu pruszkowskiego, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży szkolnej, w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg
i przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym; - koordynowanie i prowadzenie na terenie powiatu pruszkowskiego działań w ramach międzynarodowych, ogólnokrajowych i wojewódzkich akcji kontrolno – porządkowych, jak również realizację zadań na trasach centralnie koordynowanych;
- organizowanie zajęć w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego dla policjantów Komendy i jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1 w zakresie problematyki ruchu drogowego;
- współdziałanie z organami państwowymi, samorządowymi oraz innymi podmiotami
w zakresie ochrony bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym; - organizowanie, wykonywanie i nadzór działań Policji w zakresie zapobiegania
i zwalczania wykroczeń w ruchu drogowym oraz współdziałanie na obszarze powiatu
z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi
w tym zakresie, inicjowanie lokalnej polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców przestępstw i wykroczeń drogowych oraz przestępstw kryminalnych
i gospodarczych; - współpracę w zakresie profilaktyki wychowawczej i edukacji z organami administracji publicznej, organizacjami społecznymi oraz z mediami celem budowania społecznego zaufania i akceptacji dla działań Policji ruchu drogowego;
- współpracę z właściwymi organami i instytucjami odpowiedzialnymi za stan
i utrzymanie dróg, prowadzenie kontroli oznakowania pionowego i poziomego oraz występowanie z wnioskami o zmianę stałej organizacji ruchu poprawiającej stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym; - analizowanie zdarzeń drogowych, określanie obszarów zagrożeń i miejsc niebezpiecznych;
- dokonywanie okresowych analiz dotyczących stanu bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz wyników pracy policjantów;
- opiniowanie projektów organizacji ruchu w zakresie inżynierii ruchu na drogach powiatu pruszkowskiego;
- uzgadnianie z właściwym miejscowo komendantem Straży Miejskiej (Gminnej) miejsca
i czasu wykonywania przez strażników miejskich czynności z zakresu ruchu drogowego z użyciem przenośnych albo zainstalowanych w pojazdach urządzeń rejestrujących; - współpracę z właściwymi komórkami organizacyjnymi Komendy Stołecznej Policji
i sąsiednimi jednostkami organizacyjnymi Policji funkcjonującymi na obszarze działania Komendanta Stołecznego Policji.