Wydział Ruchu Drogowego - Struktura organizacyjna - Komenda Powiatowa Policji w Pruszkowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Struktura organizacyjna

Wydział Ruchu Drogowego

Naczelnik Wydziału

kom. Mateusz Kobos

 

Zastępca Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego

mł. asp. Tomasz Furmanek

 

Adres korespondencyjny:

ul. Kraszewskiego 8

05-800 Pruszków

 

Siedziba Wydziału Ruchu Drogowego zanjduje się w Komisdariacie Policji w Michałowicach z siedzibą w Regułach:

ul.Kuchy 15 05-820 Reguły

tel. 47 72-46-408

      22 753-40-46

fax 47 72-46-746 lub 47 72-46-507

W skład Wydziały wchodzą:

1. Zespół Kontroli Ruchu Drogowego

2. Zespół Obsługi Zdarzeń Drogowych

 

Wydział Ruchu Drogowego realizuje zadania Komendy, między innymi przez:

  1. wykonywanie czynności zapewniających bezpieczeństwo i porządek w ruchu na drogach publicznych przez kierowanie tym ruchem oraz jego kontrolowanie również
    w oparciu o przepisy ustawy o transporcie drogowym;
  2. realizowanie zadań związanych z likwidacją skutków zdarzeń drogowych oraz udział
    w zabezpieczeniu procesowym śladów i dowodów;
  3. edukację mieszkańców powiatu pruszkowskiego, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży szkolnej, w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg
    i przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym;
  4. koordynowanie i prowadzenie na terenie powiatu pruszkowskiego działań w ramach międzynarodowych, ogólnokrajowych i wojewódzkich akcji kontrolno – porządkowych, jak również realizację zadań na trasach centralnie koordynowanych;
  5. organizowanie zajęć w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego dla policjantów Komendy i jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w § 8 ust. 1 w zakresie problematyki ruchu drogowego;
  6. współdziałanie z organami państwowymi, samorządowymi oraz innymi podmiotami
    w zakresie ochrony bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym;
  7. organizowanie, wykonywanie i nadzór działań Policji w zakresie zapobiegania
    i zwalczania wykroczeń w ruchu drogowym oraz współdziałanie na obszarze powiatu
    z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi
    w tym zakresie, inicjowanie lokalnej polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców przestępstw i wykroczeń drogowych oraz przestępstw kryminalnych
    i gospodarczych;
  8. współpracę w zakresie profilaktyki wychowawczej i edukacji z organami administracji publicznej, organizacjami społecznymi oraz z mediami celem budowania społecznego zaufania i akceptacji dla działań Policji ruchu drogowego;
  9. współpracę z właściwymi organami i instytucjami odpowiedzialnymi za stan
    i utrzymanie dróg, prowadzenie kontroli oznakowania pionowego i poziomego oraz występowanie z wnioskami o zmianę stałej organizacji ruchu poprawiającej stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym;
  10. analizowanie zdarzeń drogowych, określanie obszarów zagrożeń i miejsc niebezpiecznych;
  11. dokonywanie okresowych analiz dotyczących stanu bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz wyników pracy policjantów;
  12. opiniowanie projektów organizacji ruchu w zakresie inżynierii ruchu na drogach powiatu pruszkowskiego;
  13. uzgadnianie z właściwym miejscowo komendantem Straży Miejskiej (Gminnej) miejsca
    i czasu wykonywania przez strażników miejskich czynności z zakresu ruchu drogowego z użyciem przenośnych albo zainstalowanych w pojazdach urządzeń rejestrujących;
  14. współpracę z właściwymi komórkami organizacyjnymi Komendy Stołecznej Policji
    i sąsiednimi jednostkami organizacyjnymi Policji funkcjonującymi na obszarze działania Komendanta Stołecznego Policji.

 

Metryczka

Data publikacji : 01.08.2024
Data modyfikacji : 31.10.2024
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Pruszkowie
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Monika Orlik
Osoba udostępniająca informację:
Monika Orlik
Osoba modyfikująca informację:
Monika Orlik
do góry